Forum Forum poświecone modelom RC Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Co wybrać? Proszę o pomoc.
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświecone modelom RC Strona Główna -> Co Kupić
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek Marosz
Poziom 1
Poziom 1



Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D-ca

PostWysłany: Sob 13:44, 19 Gru 2009    Temat postu: Co wybrać? Proszę o pomoc.

Witam wszystkich!
Chciałbym sobie kupić model spalinowy,terenowy,żeby mało palił,
do wydania mam 1300zł - 1800zł ,a w tych klockach jestem zielony.
Zainteresowany był bym:
-HBX VRX 1
-Kyosho DBX
-HPI Firestorm RTR
-HoBao HYPER ST RTR
-Traxxas REVO 3.3
-Traxxas Jato 3.3
1)Który wybrać? Może jakiś inny(wasze propozycje)?
2)Co oprócz kupna modelu musiałbym kupić,ile to kosztuje i do czego służy?
3)Czym najlepiej można zastąpić szarpankę(słyszałem, że sznurek się urywa)?
4)Jak dotrzeć silnik, żeby później nie było problemów.
Sorry, że tak dużo ale jak mówiłem wcześniej jestem zielony.
Pozdrawiam i dziękuje z góry.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kamil Radecki
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 14:42, 19 Gru 2009    Temat postu:

No więc.
Zmień nic na Imie i nazwisko (nazwisko pełne)

1. Ja preferował bym Revo 3.3 solidna mało paląca terenówka.
2. Na pewno paliwo (do revo to od 16 do 25% nitro) i w zależności co jest w zestawie. Jeśli nie jest to RTR to aparaturę, baterie do aparatury, pakiet do odbiornika i serw, serwa. Jeśli jest to RTR to paliwo i baterie do aparatury i może pakiet do odbiornika i serw.
3. Jeśli model obsługuje to RotoStarer bądź StarterBOX. Urywa się jak sie nie umi ciągnąć i robi sie to na siłe a tak to nie. W razie co nowa szarpanka nie jest droga.
4. Odpowiedzi dot. docierania, obsługi modelu itd. znajdziesz tutaj: http://www.rcteam.fora.pl/silniki,52/jak-zaczac-podstawowa-lektura-dla-poczatkujacych-nitro,1029.html


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek Marosz
Poziom 1
Poziom 1



Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D-ca

PostWysłany: Sob 14:48, 19 Gru 2009    Temat postu:

THX za dopowiedz. Ju zmienilem nick.
1)Mam jeszcze pytanie co to jest serwo, serwa? Do czego służy i ile kosztuje?
2)Do czego służy termometr(do mieżenia temp. silnika?) Po co to i ile kosztuje?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomek Marosz dnia Sob 16:29, 19 Gru 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kamil Radecki
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 17:29, 19 Gru 2009    Temat postu:

Serwa to takie mechanizmy które dodają gazu i skręcają kołami, wyglądają mniej więcej tak: [link widoczny dla zalogowanych]
W zestawie RTR są już zamontowane. Kosztują w zależności od jakości i technologi (cyfrowe/analogowe) ceny zwykłych chinoli (których nie polecam wogóle a szczególnie na gaz bo przy zacięciu sie model pędzi i nie idzie go zatrzymać) od 15 zł do nawet kilkuset złotych. Ważnymi parametrami serw (serwomechanizmów) jest ich siła i prędkość, na skręcie do terenówek powinny być silne i szybkie a do gazu wystarczą szybkie (mówiąc silne mam na myśli 10kg +)

No to oczywiste ze służy do mierzenia temp silnika. Termometr jest rzeczą którą powinieneś mieć aby dobrze chronić swoja maszynę - szczególnie w okresie docierania. temp. mierzy sie po to aby nie przegrzać silnika bądź go "dogrzać" (wiadomo silnik pracuje podobnie jak silnik 2 suwowy czyli jest to silnik zamieniający energie cieplną na prace więc nie może być zbyt niska temp.) czyli ze jest tez istotny w okresie regulacji - zalecam kupienie.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek Marosz
Poziom 1
Poziom 1



Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D-ca

PostWysłany: Sob 17:43, 19 Gru 2009    Temat postu:

Dzięki już za dwie odpowiedzi.
Sorry że tak dużo.
1)Ile KYOSHO DBX pali i czy jest wart swojej ceny bo jego można kupić już od 1 000zł nowego? REVO 3.3 można kupić od 1 800zł nowego i mało pali.
2)Gdzie można kupić termometr?

2) Już wiem gdzie kupić termometr rcwroblik.pl koszt to ponad 150zł


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomek Marosz dnia Sob 18:01, 19 Gru 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kamil Radecki
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 18:22, 19 Gru 2009    Temat postu:

Nie ma sprawy - po to jest forum aby pytać.

1. Pali mniej od REVO 3.3 ale jest słabszy i to truggy - jest Niski czyli w teren nie da rady wjechać nim a REVO wjedzie już praktycznie wszędzie i jest dużo silniejszy i mocniejszy. No i wydaje mi sie że REVO lepiej dopracowany jest, ale to już inna półka modeli - 600zł różnicy to jest dużo więc nic dziwnego ze REVO jest lepszy. To też kwestia gustu

Powiedz mi czy chcesz jeździć po cięższym terenie (łąki, lasy, polne drogi itd.) skakać itd. czy po torze i po równiejszych terenach ?

2. Są tańsze - za 150 to juz taki lepszy cyfrowy chyba ;]


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek Marosz
Poziom 1
Poziom 1



Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D-ca

PostWysłany: Sob 18:35, 19 Gru 2009    Temat postu:

1)Raczej skakać to nie wg mnie to jest lekkie tyranie modelu.
Ja bym chciał jeździć po lesie, ogródku. Czyli raczej REVO 3.3
2)Jeszcze jedno bo ja się nie orientuje
HBX VRX 1- czy dużo pali i czy dobry na teren?
BoBao HYPER ST RTR- czy dużo pali i czy dobry na teren?
TRAXXAS JATO 3.3- czy dużo pali i czy dobry na teren?
HPI FIRESTORM- odpada bo na tył napęd(2 WD)
Dzięki z góry.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomek Marosz dnia Sob 18:57, 19 Gru 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kamil Radecki
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 19:15, 19 Gru 2009    Temat postu:

No skoki powyżej 20 cm to nie tyranie ale jak już byś latał na 1m+ to masz racje ;]

Tak Revo przypasuje praktycznie idealnie.

HBX VRX 1 jak już to nowszą wersję 2 lepiej, ale one mają wadliwą elektronikę (tak słyszałem)
HoBao - nie znam tego modelu ani z opiń innych ani osobiście więc nie wiem...
Jato - to wyścigówka nie terenówka (ma zaje... osiągi ponad 110km/h i to w 4.7s.) Nie wg. firmy ale sprawdzone przez użytkowników.
Firestorm fakt napęd na tyl to na terenówkę nie zbyt dobry pomysł - sterowność na tym mocno cierpi.

Możesz rozważyć jeszcze model Associated MGT (Monster GT) 4.60SE Pali więcej ale ma dużo więcej mocy. (jak dasz gaz na maxa robi backflipa więc moc niesamowita)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek Marosz
Poziom 1
Poziom 1



Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D-ca

PostWysłany: Sob 19:27, 19 Gru 2009    Temat postu:

Associated MGT- duża moc, napęd 4x4, cena ok 1 500zł ale spalanie za duże "150ml zbiornik wraz ze specjalną pompką starcza na ok. 15 min jazdy na wysokich obrotach" Z moich obliczeń 1 litr paliwa wystarcza na 1godzine 30 minut
Dzięki za podpowiedz ale za dużo pali. Z tych wszystkich tematów wyciągnąłem:
Mało pali, dużo mocy, OFF-ROAD-TRAXXAS REVO 3.3-cena 2 000zł NOWY
1)Jeszcze jedno, TRAXXAS REVO 3.3 jaki ma zbiornik 125ml czy 150ml
i na ile wystarcza?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomek Marosz dnia Sob 19:35, 19 Gru 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kamil Radecki
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 19:59, 19 Gru 2009    Temat postu:

No masz racje ale REVO backflipa nie zrobi xD

REVO to dobry model na pewno będzie długo i dobrze służył o ile będziesz o niego dbał.

Podstawa to dobrze dotarty silnik. Najlepiej jak zaczniesz docierke na 16% dobrym paliwie (Tornado, Byron)
Potem ustawienia także dobre i model nie ma prawa źle chodzić. Oczywiście zaleca się czyszczenie i konserwacja po każdej jeździe.

Niezbędne rzeczy do konserwacji modelu to:

-ARO (After Run Oil) którym zalewasz silnik po każdej jeździe. W ilościach zależnych od długości postoju modelu, teoretycznie jeśli model będzie stał dzień to nie trzeba zalewać ale nie zaszkodzi a na pewno pomoże, ja polecam po każdej jeździe zalewać. Jak będzie stał jeden dzień kropelkę do gaźnika, jak tydzień to po kropelce pod świece i do gaźnika, a jak dłużej to po nawet 2 kropelki, oczywiście każdy leje ile uważa ja zalewam tyle i jest dobrze.

-AFO (Air Filter Oil) Do nasączania gąbki środkowej filtra powietrza.

-Dobry smar - wiadomo czasami trzeba przesmarować model - ale to w nie dużych ilościach tak aby kurz itd. nie przyklejał się do części.

-WD40 - Większość go nie toleruje uważając to za śmieć ale często dla przeczyszczenia bądź przesmarowania jakiegoś elementu jest niezbędny.

-Klej do śrub - Niektóre elementy układu kierowniczego i zawieszenia (które są narażone na mocne wstrząsy) samoistnie sie odkręcają (pod wpływem drgań, pomoże ci w tym w/w środek - może być modelarski lub taki do normalnych samochodów.

-Olej do amortyzatorów - to na początku nie jest potrzebne aczkolwiek z czasem (jak zaczną cmokać amortyzatory bądź nie będą odbijać albo model będzie zbyt miękki) będzie potrzebny.

Części które warto mieć w zapasie to na pewno świeca - polecam oryginalne bądź O.S. o ciepłocie takiej jaką wymaga model.

Ja zawsze mam śrubki i zapasowe serwo, no i oczywiście baterie i pakiet w razie co.

Polecam z czasem kupić FailSafe ( o ile nie ma go w zestawie ) Jest to takie urządzenie ze jeśli model zgubi zasięg z aparatury automatycznie sie zatrzyma. Ponieważ gdy model straci zasięg serwo gazu zablokuje sie w pozycji gazu i model po prostu ucieknie co skutkach może być tragiczne.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek Marosz
Poziom 1
Poziom 1



Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D-ca

PostWysłany: Sob 20:24, 19 Gru 2009    Temat postu:

Wywnioskowałem, że jak kupie model spalinowy to wydatki się nie skoczą, trzeba dokupić(jeżeli nie ma w oryginale):
-RotoStarer 150zł-200zł lub StarterBOX 200zł-350zł(zamiast szarpanki)
-paliwo 16%(BigBang ok.110zł lub Tornado ok.160zł)
-termometr-50zł-150zł
-serwa-analogowe 50zł-100zł cyfrowe 150zł-260zł
-olej do amortyzatorów 25ml- 10zł-20zł
-klej do śrub 10ml 5zł-20zł
-WD 40 400ml 20zł
-dobry smar 10g- 8zł-20zł
-AFO 12zł
-ARO 35zł
-Fail Safe 70zł-80zł
Łącznie wszystko wychodzi ok.860zł
Wydatki oczywiście po to, aby model był w jak najlepszym stanie wizualnym i technicznym, przez długi okres.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomek Marosz dnia Sob 20:38, 19 Gru 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kamil Radecki
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 20:53, 19 Gru 2009    Temat postu:

Rotostarter dokupisz siobie później - na razie szarpanka starczy.

Serwa przecież są w zestawie.

Paliwo BigBang do takiego modelu no nie bardzo ...

Olej do amorków jak mówiłem też na razie można odpuścić.

WD starczy ci to mniejsze 400 ml to jest na prawde sporo - mi starcza na rok a używam go do kilku maszyn (2 auta, motocykl i model)

Termometr nie musi byc jakiś super, wystarczy najprostszy.

Zapomniałeś o Swiecy na zapas. A o jest najważniejsze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek Marosz
Poziom 1
Poziom 1



Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D-ca

PostWysłany: Sob 21:15, 19 Gru 2009    Temat postu:

Czyli podusmowanie, najpotrzebniejsze rzeczy:
Model TRAXXAS REVO 3.3 - 2 000zł
Świeca zapasowa 10zł-40zł
Paliwo Tornado 5L 160zł
Termometr 75zł
AFO 12zł
ARO 35zł
Dobry smar 10g 13zł
Razem = 2335zł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kamil Radecki
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 21:25, 19 Gru 2009    Temat postu:

No taki podstawowy zestaw. Wiadomo z czasem przyjdzie jeszcze cos do kupna.

Masz jakieś miejsce do tego (garaż itp.)? bo wiadomo przestrzeń i odpowiednie miejsce oraz klucze też potrzebne:

-nimbusy
-10 długa do świecy itd. (przeważnie wielkości kluczy to 7 i 10 coziaż nie wiem jak przy Traxxasie)

No i specjalna butelka do paliwa tez potrzebna chyba że potrafisz lać z 5l bańki do małej dziurki w baczku xD


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek Marosz
Poziom 1
Poziom 1



Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D-ca

PostWysłany: Sob 21:34, 19 Gru 2009    Temat postu:

Mam miejsce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświecone modelom RC Strona Główna -> Co Kupić Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Programosy.
Regulamin