Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lukasz Zalewski
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braintree Anglia
|
Wysłany: Pon 23:00, 05 Mar 2007 Temat postu: Pomoc przy zakupie/zlozeniu nowego modelu. |
|
|
Witam na wstepnie chcialem napisac ze nie znam sie na tym za dobrze wiec wybaczcie moje podstawowe bledy jakie zrobie w nazewnictwie.
Tajk jak w temacie prosze o pomoc przy zlozeniu nowiutkiego modelu dla mnie w stylu Touring najlepiej w skali 1/10 z silnikiem elektrycznym.
Skladamy model tylko dla mnie, nie zobaczy on nuigdy zadnych zawodow a jedynie bedzie sluzyl tylko ku mojej zabawie.
Glownie bedzie to driftowanie wiec chyba bedzie potrzebna duza moc.
Wiec zacznijmy od poczatku:
Zajmijmy sie elektryka:
Aparatura:
Wiem ze do elektryka wystarczy mi aparatura dwukanalowa ale nie jestem pewnien
czy dostane taka aparature ktora bedzie pracowala na 12v bo takowego zasilania chce uzyc w samochodzie.
Czy muze odrazu zakupic dodatkowe krzemy do aparatury ?
Prosze podajcie swoje propozycje co do aparatury.
Elektroniczny regulator predkosci:
Czy sa takie co pracuja na napieciu 12v?
oraz czy mozna taki regulator przeciazyc poprzez podanie np: 18v.
Czy firma, firmie nie rowna i lepiej brac jakies markowe (drogie) regulatory ?
Tu takze prosze o podanie przykladow.
Silnik:
Jak wiadomo chodzi mi glownie o drifty wiec chyba silnik dwunasto zwojowy bedzie najlepszym rozwiazaniem.
A moze jednak pokusic sie na cos mocniejszego 10 - 8 zwoi ?
Czy te silniki bardzo sie grzeja podczas driftowania, ze trzeba zakladac radiatory/wiatraczki itp. ?
Tu takze prosze o podanie swoich propozycji.
Zasilanie:
Jak wiadomo nie bede kupywac gotowego pakietu, lecz zlutuje sobie sam.
I tu pytanko:
Czy kupowac markowe 9drogie) akumulatory 3200mAh czy moze bezfirmowe 3500mAh ?
Oczywiscie moje ogniwo bedzie zdublowane i osiagnie moc 7000mAh na kazdym jednym ogniwiwe (kocham elektronike).
Z elektryki mamy chyba kompelt wiec przejcmy do podwozia:
Podwozie:
Tu to ja sie nie znam ani grama wiec prosze Was o pomoc - doradzcie mi sami:
Czy brac naped paskowy czy poprzez wal, wiadomo ze bedzie to uklad 4x4.
Firma podwozia oraz elementy zostawiam juz Wam do przemyslenia.
Kola:
Wiadomo ze przydadza mi sie kola do driftu i tu takze prosze o pomoc.
Oraz jakies uniwersalne opony do asfaltu i dywanu [ w domu ].
Amortyzatory:
Czy oplaca sie do driftow kupowac mocne amorki ?
I czas na nadwozie:
Tu tylko pytanko:
Czy kazde nadwozie w tej skali 1/10 bedzie pasowalo do podwozia ?
Ufff... ale sie napisalem
Kontynuujac:
Na to wszystko wystarczy mi 2000 - 2500zl ?
Czy z taka kasa lepiej nawet nie zaczynac ?
Jesli tak to czy to beda juz wmiare czesci czy raczej kupa blada ?
No i czy ja kazda czesc musze kupywac oddzielnie czy moge zakupic calego kita do zlozenia ?
Dzieki za pomoc pozdrawiam i czekam na Wasze propozycje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Jacek Maciejewski
Poziom 5
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 23:48, 05 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Myślę że stosowanie pakietu 12V w aucie 1:10 Touring to pomysł niezbyt dobry ze względu na masą takiego zestawu i problemy z zamocowaniem pakietu.
Może więc nim zaczniemy odpowiadać na pozostałe pytanie powiedz co skłoniło cię do wybory takiego zasilania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lukasz Zalewski
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braintree Anglia
|
Wysłany: Wto 0:24, 06 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Witam do zastosowana pakietu 12v przyczynila sie moja nauka elektroniki na poziomie 12v.
Ze specjalnie spreparowanego pakietu specjalnych akumulatorow jestem w stanie wyciagnac pradu chwilowego do 90A !! przy 12v.
Przy 8v i w dol kable 2kwadrat pooprostu zapaly sie zywym ogniem bo musialo przjsc przez nie ponad 120A a przy 12v niemusi. Z tad tez moje pytanie czy Elektroniczny regulator predkosci wytrzyma napiecie zedy 15 - 18v. Jak wiadomo nim wieksze napiecie tym mniej pradu (amper) musi poplynac by uzyskac taka sama moc. Nastepna sprawa ze z wiekszego napiecia (v) mozna uzyskac wiekszy moment obrotowy silnika pradu stalego. A jak ja stawiam na moc to 12v bedzie dla mnie idealnym rozwiazaniem.
Caly czas czytam o tych modelach i w mojej malej glowne zaswitalo pytanie odnoscie hamulca... czy takowy jest wymagany i jak to dziala oraz czy mozna go zamontowac do kazdego modelu?
- jak narazie zadaje duzo pytan ale pozniej sie Wam odwdziecze - brovarek na zlocie bedzie
Pozdrawiam.
---EDIT---
Myslicie ze takie akumulatorki zmieszcza sie ?
[link widoczny dla zalogowanych]
5500mAh na sztuke a jak je zdubluje to da mi 11000mAh a to moze juz dac niezlego kopa.
---EDIT_v2---
Niestety wszystkie czesci bedziemy zamawiali z tego sklepu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak sobie ogladam te podwozia i karoserie i mysle czy moze takie bylo by dobre ?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jacek Maciejewski
Poziom 5
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 17:44, 06 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Odpowiadanie na twoje pytania będzie bardzo trudne , ponieważ twoja znajomość tematu jest praktycznie zerowa.
Jaki silnik chcesz zastosować w modelu torowym aby uzyskać 90 A lub 120A.??
Takie silniki się stosuje np. monsterze E-maxx który jest w skali 1:8 i są to silniki bezszczotkowe.
Model aby fajnie jeździł nie może ważyć zbyt dużo dlatego praktycznie we wszystkich torówkach daje się 6 cel 1,2V czyli pakiet 7,2V.
Aparatura a właściwie odbiornik powinien być zasilany napięciem 6V ale praktycznie każdy regulator silnika daje takie napięcie na odbiornik .
Regulatory w większości przypadków są na 6 cel ale bez trudu można znaleźć na 10 lub 12 cel .
Silnik proponuje bezszczotkowy .
Jeśli chcesz silnik szczotkowy 8-10 zwoi wiąże się to z koniecznością częstego toczenia komutatora nawet po jednej jeździe.
Pakiety możesz sam lutować ale nie łudź się że ogniwa R14 są wysokoprądowe.
Ogniwa powinieneś zastosować sub-c albo jeśli upierasz się przy wyższym napięciu powinieneś pomyśleć o li-poli.
Pomysł z zastosowaniem zasilania 12V będzie się wiązać z koniecznością zastosowania droższego niż inne regulatora napicia , oraz zastosowania pakietu li-poli , zakup tych dwóch elementów podniesie koszty twojego auta poza poprzeczkę 2500 zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lukasz Zalewski
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braintree Anglia
|
Wysłany: Wto 19:12, 06 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Czesc.
Wiem ze znajomosc przezemnie tego tematu jest praktycznie zerowa, ale ja naprawde szybko sie ucze.
Czyli juz wiemy ze takiego silnika jak ja chcialem nie oplaca sie dla mnie poniewaz miedzy innymi bede musial go czesto regenerowac. Wiec 12zwoi odpada.
Widze tez ze cena zestawu na 12v przerosnie moje fundusze, wiec zostanmy przy 7.2v.
Co do silnika bezszczotkowego czytalem ze sa one bardzo drogie, czy to prawda ?
Rozumiem ze pakiety litowo-polimerowe mozna zakupic takze z napieciem 7.2v ?
Lub 1.2v i zlozyc samemu.
----
w tej chwili przegladam sklep z silnikami elektrycznymi ....
I tak widze to:
[link widoczny dla zalogowanych]
oraz do driftow to:
[link widoczny dla zalogowanych]
---
Musimy powoli juz cos wybierac bo czas goni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jacek Maciejewski
Poziom 5
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 19:55, 06 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Na początek na twoim miejscu kupił bym jakieś niedrogie podwozie napędzane wałem 4x4 np. to
[link widoczny dla zalogowanych]
lub np.
droższe
Associated TC4
aparaturę w zależności od funduszy
Tania
[link widoczny dla zalogowanych]
średnia
[link widoczny dla zalogowanych]
lub droższa
[link widoczny dla zalogowanych]
tej nie znam ale cena jak na spectrum jest zachęcajaca
Regiel + silnik
Mamba max
[link widoczny dla zalogowanych]
lub novak GTB
[link widoczny dla zalogowanych]
zasilanie
[link widoczny dla zalogowanych]
o ładowarce nie zapomnij
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lukasz Zalewski
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braintree Anglia
|
Wysłany: Wto 21:20, 06 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
A podwozie TT-01D jest duzo gorsze od TB02 ?
Bo cenowo to te pierwsze jest drozsze.
Z aparatur to ta pierwsza to taka lekko kiczowata moze byc - a druga opcja wychodzi juz za drogo wiec znalazlem alternatywe :
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy moze raczej to co wybralem jest jeszcze gorsze ?.
co do silnika to czy ten jest zly :
[link widoczny dla zalogowanych]
W polaczeniu z tym regulatorem?:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zasilanie zrobie z tego co polecasz bo o wiekszej pojemnosci nie widze.
Ladowarke zrobie sobie sam z zasilacza od kompa.
---EDIT---
A czy taki kontroler zda u mnie egzamin ?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jacek Maciejewski
Poziom 5
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:57, 06 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
TT-01 większość z nas ma serdecznie dość . Model ten wymaga worka pieniędzy na elementy tuningowe a na koniec i tak jest lipa dlatego nie polecam tego modelu , jakość tego modelu czy będzie to zwykłe TT-01 czy TT01D czy nawet TT01R jest żenująca .
Futaba to dobra firma wiec ok.
Silnik nie znam nie miałem ale 13 zwoi będzie miało kopa.
Regli LRP nie polecam chyba ze serii Quantum [link widoczny dla zalogowanych]
Ogólnie silniki szczotkowe to lipa ( mała sprawność , toczenie komutatora , wymiana szczotek ) szczególnie że bezszczotki osiągnęły połap cenowy do przyjęcia.
Większość z nas używa zasilacza z PC do zasilania ładowarek ale chyba nikt nie używa go jako ładowarki , możesz powiedzieć jak chcesz to zrobić??
Z tego co widzę to jest do łodzi a tam nie ma hamulca , który mógłby sie przydać w aucie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lukasz Zalewski
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braintree Anglia
|
Wysłany: Wto 23:06, 06 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
A podwozia TL nadaja sie do czegos ?
No wlasnie tez zauwarzylem brak hamulca.
---EDIT---
Trafila mi sie okazja i za okolo 100zl kupilem TAMIYA TL01 z buda jakiegos ferrari,
aparatura - Nadajnik HoBao HT-2
bateria - jakas lipa 1500mAh
ladowarka - tez jakas lipa
serwem - ponoc dobre ;]
silnikiem - LRP V10 SPEC2 z jakas zebatka 19-zebowa (??)
dwoma kompletami opon - slicki i polslicki (??)
Kontrolerem predkosci - FUTABA MC210CB
To tak na czas nauki o czesciach itp.
Jednakze nie konczymy tematu zakupu nowego autka.
To co teraz kupilem to tylko do nauki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Lipiec
Poziom 6
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 725
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Śro 10:20, 07 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
TL sobie odrazu podaruj to jest jeszcze gorsze od TT
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kuba Jabłoński
Administrator
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 697
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Z pod Warszawy
|
Wysłany: Śro 13:57, 07 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
a gdzie kupiłeś TL'kę ?? Daj fotki w dziale nasze modele.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lukasz Zalewski
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braintree Anglia
|
Wysłany: Śro 18:47, 07 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
TL'ke kupilem od kumpla mojego kumpla kumpla ;D
Troche to zamotane ale uczestniczyly w tym 4 osoby i ja
No coz moze i TL'ka jest lipna ale na poczatek w zopelnosci mi wystarczy.
Z tego co widze to Wam tez brakuje pomyslow na samochod dla mnie do 2500zl.
No coz musze sam poczytac i jeszcze sie pouczyc.
P.S.
Lepsze fotki dam jak tylko dostane samochodzik w swoje rece.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Lipiec
Poziom 6
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 725
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Śro 21:14, 07 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
brakuje pomysłów a prosze cie bardzo mozesz kupic sobie tak asso TC5 , TRF MSXX, cyklona , Xraya t2 007, coraly RDX,Yokomo SD, i to sa podwozia godne uwagi zwyszych półek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jacek Maciejewski
Poziom 5
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 22:19, 07 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Mi brakuje pomysłów model z mocnym silnikiem takim którego moc nie będą w stanie wytrzymać kable 2,5mm przy napięciu 7,2V do driftu w cenie 2500 , okazało się ze to TL’ka i tak dobrze że nie QD
Silnik LRP V10 SPEC2 ale który tak sie nazywa kilka silników lrp od 11 do 17 zwoi jak pamiętam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lukasz Zalewski
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Braintree Anglia
|
Wysłany: Śro 22:34, 07 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
No wlasnie ktory to silnik to nie wiem - ten gosciu chyba tez nie wie ;D
Napisal mi tak:
Silnik : "LRP V10 SPEC2 zmodyfikowany na PRO RACER"
Wiec nie mam zielonego pojecia.
Ja na 100% kupie lepszy silnik tylko nie wiem czy regulator predkosci wytrzyma powiedzmy 12 - zwojowy silnik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|