Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kuba Jabłoński
Administrator
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 697
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Z pod Warszawy
|
Wysłany: Pią 11:57, 11 Sie 2006 Temat postu: "ELEKTROSZPERA" |
|
|
Drifting to styl jazdy do którego potrzebny jest jednakowy napęd dwóch kół najczęściej tylnych. W tym wypadku mechanizm różnicowy staje się zbędny
Ale co zrobic gdy nasz samochód nie jest wyposażony w szperę którą moglibyśmy bardzo mocno "spiąć"
Pozostaje nam wtedy zaspawa seryjny dyfer (w przypaku modeli RC dobrym rozwiązaniem jest bardzo gorący klej silikonowy w pistolecie)
Robi się to za pomocą specjalnego agregatu spawalniczego z tąd zręczna nazwa "ELEKTROSZPERA" (samochody 1:1)
W naszym przypadku byłaby to "SILIKONOSZPERA"
Jak wykona takowy dyferencjał??
Wyciagamy stary dyfeencjał (jeżeli model ma też służyć w normalnej jeździe trzeba kupic nowy dyferencjał) i dokładnie odłuszczamy jego wnętrze tak aby na zębatkach nie było smaru.
Zkładmy cały dyferecjał nie montując górnej zębatki i dekla mechanizmu różnicowego i bardzo mocno rozgrzewamy pistolet z klejem. Gdy klej bedzie się zrobi się bardzo żadki wlewamy klej przykladamy górną zębatke i nakładamy dekliel. Gotowe
!!!W tym wypadku pozornie tani w zrobieniu dyferencjał może zaszkodzi innym elementom układu napedowego a więc nie ponosze żadnej odpowiedzialności za szkody które poczynił wyrzej opisany dyferencjał. Mimo wszystko to że coś się morze stać nie oznacza że musi
POZDRAWIAM JAKUB
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kuba Jabłoński dnia Wto 22:07, 23 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Dariusz Ławniczak
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Konin
|
Wysłany: Śro 8:42, 21 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
W przypadku zastosowani na takim dyferencjale mocnego silnika ( jak np bezszczotka 7.5 zwoja którą osobiście używam ) i zastosowania przyczepnych opon ten pomysł się nie sprawdza i po 20 minutach jazdy dyferencjał wraca do stanu normalnego a z kleju robi się gumowate kulki które w niczym nie przeszkadzają w normalnej pracy dyferencjału zębatkowego.
Tak samo jeśli zastosujemy ten pomysł w modelach spalinowych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|