Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
XmaX
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Nie 19:36, 14 Wrz 2008 Temat postu: Jaki jest najszybszy silnik? |
|
|
Jaki jest najszybszy/najmocniejszy silnik do modeli?
nie chodzi mi o to czy będzie dopuszczony do zawodów itd.
pytam z ciekawosci, bo tak się zastanawiałęm czy jest jakis silnik wypasiony do modeli ale tak co będzie pasować bez większych przeróbrek w modelu
ps.jaka jest największa prędkość RC (elektryka)
z góry THX
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Mikolaj Winiarczyk
Poziom 4
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa, ursynów
|
Wysłany: Wto 20:01, 16 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Pierwsza rzecz:
Zień wreszcie ksywkę na imię i nazwisko jak jest w regulaminie.
Nie ma jakotakiego najszybszego silnika. każdy dobiera coś dla siebie. zależy jakie podwozie i gdzie chcesz z tym jechać [w sensie na jakie zawody]
oczywiscie do za szybkiej jazdy po podwórku m9żesz dąc jakiegoś bezszczotkowego novaka i poszalec, gorzej jak wjedizesz w donicę... :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Patryk Rybarczyk
Administrator
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WuWuła
|
Wysłany: Czw 8:03, 18 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
Mówił że chodzi o najszybszy bez względu na zawody itp.
Więc im silnik ma mniej zwoi tym jest szybszy ale słabsza moc (to wiemy)
Są różnice w silniku 3 zwojowym novaka i LRP więc trudno okteślic jaki jest najszybszy silnik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wiktor Sułek
Poziom 6
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 18:53, 20 Wrz 2008 Temat postu: |
|
|
LRP 3,5 zwoja + lipo 11,1V i masz tą swoją wymarzoną prędkość jednorazowo
rekord świata to 134.4 MPH czyli około 215 KMH
[link widoczny dla zalogowanych]
jest właśnie jakiś silnik co ma pow. 10 000 kV (Novak chyba). jak "lubisz hardcore" to wwal do niego lipo 3S i pojeździj pare minut tylko RAZ bo potem silnik nie będzie się nadawał do niczego.
jeśli chodzi o najmocniejszy silnik to LRP 65 zwoi, tym to lodówke chyba przestawisz
a jak chcesz coś szybkiego, czym pojeździsz troche, nie jeden raz to wstaw Mambe Max 5400 i 3S A123 (offroad) albo 7700 i 2S LiPo (onroad)
teraz tak... "bez większych przeróbek w modelu". zależy co przez to rozumiesz. wymiana elementów przeniesienia napędu na wzmocnione/alu/stalowe czy same przeróbki żeby silnik zamocować? jeśli to drugie, to większość lepszych podwozi jest przystosowanych do silników BL. jeśli myślisz o robieniu tego w TT-01 to ekhem...
mialem taką konfigurację, też mi mówili, że nie, że bez sensu, ale byłem mądrzejszy i kupiłem troche to rodeo było, bo TT jechało jak chciało.
reasumując jakaś bezszczotka w granicach 3,5zwoi + dobre LiPo (3S) da rakietę. tylko pytanie na jak długo i po co zauważ, że na tym filmiku jest kosmiczne przełożenie, i zanim osiągnął maxa musiał z jedno kółko zrobić stawiam osprzęt tam na oriona lipo i lrp/oriona BL.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|