Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil Sylwestrzak
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia/Tarnobrzeg
|
Wysłany: Wto 21:16, 16 Cze 2009 Temat postu: Kyosho gx21 |
|
|
Witam,
mam maly problem z silnikiem w moim Mad Force.
Mianowicie po zmianie paliwa na Big Bang zaczely sie problemy z gasnięciem.
Dałem mu troche więcej paliwa na wolnych obrotach silnik bardziej kreci na wolnych ale spowodowalo to bardzo duzy wzrost spalania. Chetnie zakupilbym takie paliwo jak poprzednio ale problem w tym ze poprzedni wlasciciel nie wie jakiej bylo firmy a jedynie ze bylo 16%.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kamil Radecki
Poziom 6
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 12:15, 17 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
BigBang jest dobrym paliwem, jeżdżę i nie narzekam więc w tym winy nie ma na pewno, weź i go jeszcze raz od początku wyreguluj. Nie ma możliwości żeby nie jeździł. Sprawdź temperaturę silnika może się przegrzewa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil Sylwestrzak
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia/Tarnobrzeg
|
Wysłany: Śro 17:00, 17 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
...silnik sie nie przegrzewa temp jest ok. Zaczelo sie tak rowno ze zmiana paliwa, problemy sa nawet z jego uruchomieniem, zeby go odpalic musze mu dac sporo gazu albo trymerem otworzyc znacznie przepustnice. Zdjalem filtr paliwa który niedawno tez zainstalowalem troszke sie poprawilo widac ten troche blokowal przeplyw chociaz byl czysty zawsze. Gaźnik wyregulowalem zgodnie z instrukcja i nie ma zadnych zmian.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil Radecki
Poziom 6
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 18:04, 17 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Co do odpalania to otwarcie przepustnicy nie za bardzo pomaga, przy odpalaniu ma być przerwa tam ok. 1mm Możliwe że może miałeś za mało napompowanego paliwa. Coś mi sie wydaje że twoja świeca sie popsuła, może BigBang potrzebuje wyższej temp. do poprawnej pracy a twoja świeca jest za zimna. Nic mi innego nie przychodzi na myśl, jeśli masz możliwość sprawdź z inną świecą. A no i sprawdź szczelność układu paliwowego, może autko przestaje dostawać paliwa i gaśnie?
Ja osobiście miałem kilka przypadków że poprostu paliwo nie leciało do silnika przez nieszczelny powrót. Ze świecą z resztą też miałem niezłe przygody...
Więcej ci nie mogę poradzić na odległość no bo sie nie da...gdybać można w nieskończoność a efektów żadnych nie będzie.
Informuj o postępach. Może ktoś inny z forum ma jeszcze jakieś pomysły.
W ostateczności możesz przecież iść do jakiegoś mechanika, myślę że by sobie poradził.
EDIT: Filtr powietrza czysty?
Silnik ma dobry dopływ powietrza?
Tłumik nie jest zapchany?
To już chyba wszystkie rzeczy jakie mogły zawieść w silniku
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kamil Radecki dnia Śro 18:07, 17 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil Sylwestrzak
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia/Tarnobrzeg
|
Wysłany: Śro 22:25, 17 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
A no wlasnie sek w tym ze otwarcie przepustnicy pomaga ...silnik nie lapie a jak przekrece trymer od przepustnicy to pali za pierwszym drugim szarpnieciem.
Teraz probowalem go palic na swiecy O.S. R5 czyli na zimnej bo takie sa zalecane w instrukcji.
Układ zasilania wydaje sie być szczelny żadnych wycieków.
Teoretycznie mozna jezdzic przy takim stanie rzeczy <tzn wiekszych wolnych obrotach) ale zbyt bogata mieszanka tez nie jest korzystna przeciez.
popróbuje pomieszac cos jeszcze przy ustawieniach gaźnika a potem bede myslal o ewentualnych probach na innym paliwie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil Radecki
Poziom 6
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 11:11, 18 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Jeśli masz możliwość spróbuj na innym paliwie, ale szkoda pieniędzy żeby kupować nowe, więc jeśli masz możliwość to weź troszkę od jakiegoś kolegi, bo jeśli to nie wina paliwa to wyrzucisz pieniądze w błoto.
hmm. sprawdź czy układ wydechowy jest szczelny.
możesz wyczyścić filtr powietrza może coś pomoże(?)
nic innego już mi nie przychodzi na myśl...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil Sylwestrzak
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia/Tarnobrzeg
|
Wysłany: Pią 11:52, 19 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
...nie wiec dzisiaj sie dowiedzialem że poprzedni wlasciciel i ja przez jakis czas jezdzilem mad forcem na paliwie do modeli lotniczych ...to bylo morgan fuel cool power 15 czy 16% nitro. Czy moze to miec zly wplyw na obecna prace tego silnika?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil Radecki
Poziom 6
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 8:53, 30 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Modele lotnicze różnią sie tylko tym ze nie mają w sobie rycyny (oleju rycynowego) oraz (niektóre) sylikonów i innych substancji powodujących nagar, czyli w skrócie, paliwa lotnicze nie powodują nagaru w silniku. Nie sądzę że może to mieć zły wpływ na silnik ale wszystko jest możliwe...
Nie wiem już co ci mam doradzić...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gabriel0
Poziom 6
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Wto 20:11, 14 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
a durzo wypaliłeś tamtego paliwa??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|