|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil Radecki
Poziom 6
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 18:45, 03 Gru 2008 Temat postu: Zbyt wysokie obroty pomocy...! |
|
|
Siemka, jestem świerzak w tym temacie, lecz pojęcia trochę mam na ten temat.
Otóż posiadam Pojazd taki jak w opisie, no i odpalamy pojazd: zatykamy tłumik, szarpiemy szarpakiem, paliwko dolatuje, wsadzamy starter, samochodzik odpala no i tu zaczyna się problem.
Samochód nie zachowuje sie normalnie tzn. ma maksymalne obroty (w pozycji jałowej nie powinien mieć takich dużych obrotów, powinien być spokojny)których nie da się zbić a po odłączeniu startera pochodzi z 10 sek. i zgaśnie, tak samo jeśli dasz gaz do dechy i puścisz, lub naciśniesz hamulec.
Mam teraz ustawienia fabryczne czyli śrubę równo z obudową, gdy wkręciłem ją zaczął szaleć jeszcze bardziej... chociaż może by to by coś dało, jestem nieobcykany więc nie będę tam grzebał bo zepsuje i wtedy będzie trzeba kupować a z częściami do tego modelu jest trudno, dlatego posiadam 2 modele, jeden na części a jeden Normalny ;]
Wiecie co może być tego przyczyną?
Jak tak to Błagam o pomoc!!!!!!! Niedługo chce se podriftowac z kolegami o kase a z niesprawnym autkiem sie nie da
Pozdrawiam
PS. Mam paliwo 16%, I nie wiem czy napisałem w dobrym dziale...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Patryk Rybarczyk
Administrator
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 538
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WuWuła
|
Wysłany: Czw 11:52, 04 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Nie ogarniam do końca spalin, ale sprawdz trim gazu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil Radecki
Poziom 6
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 16:27, 04 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Patryk Rybarczyk napisał: | Nie ogarniam do końca spalin, ale sprawdz trim gazu. |
Spalin??
Trim Gazu czyli Przepustnica? Jakiej wielkości powinien być tam otwór?
Ja mam na minimum bardziej pilotem sie nie da zmniejszyć, no i jeśli wezmę tak do końca nie cofa się, czyli przepustnica otworzy się ale się bardziej nie zamknie, inaczej mówiąc nie ma hamulca
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kamil Radecki dnia Czw 16:28, 04 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wiktor Sułek
Poziom 6
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 18:26, 04 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
To co mi przychodzi do głowy:
- włącz aparaturę (bez odpalenia silnika) i zdejmij orczyk serwa, następnie załóż go tak, aby nie otwierał przepustnicy.
- jeszcze raz ustaw silnik na ustawienia fabryczne (szczególnie ISN - Idle Speed Needle - Iglica Obrotów Jałowych - Taka mała śrubka, najmniejsza w gaźniku.)
- zrób wyraźne zdjęcie modelu w miejscu serwa gazu, kiedy model jest włączony (tylko elektronika) i wstaw linka na forum - może da się coś powiedzieć na odległość.
Taka mała porada -> wysokie obroty silnika zaraz po odpaleniu są bardzo niezdrowe, szczególnie podczas docierania. To było pierwsze odpalenie silnika, czy któreś z kolei? Nie chcę Cię martwić, ale napewno odbije się to na zywotności tłoka i tulei
Szczelina na zamkniętej przepustnicy powinna mieć około 1mm. Nie przeczytałeś instrukcji
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Wiktor Sułek dnia Czw 18:27, 04 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil Radecki
Poziom 6
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 18:43, 04 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Wiktor Sułek napisał: | To co mi przychodzi do głowy:
- włącz aparaturę (bez odpalenia silnika) i zdejmij orczyk serwa, następnie załóż go tak, aby nie otwierał przepustnicy.
- jeszcze raz ustaw silnik na ustawienia fabryczne (szczególnie ISN - Idle Speed Needle - Iglica Obrotów Jałowych - Taka mała śrubka, najmniejsza w gaźniku.)
- zrób wyraźne zdjęcie modelu w miejscu serwa gazu, kiedy model jest włączony (tylko elektronika) i wstaw linka na forum - może da się coś powiedzieć na odległość.
Taka mała porada -> wysokie obroty silnika zaraz po odpaleniu są bardzo niezdrowe, szczególnie podczas docierania. To było pierwsze odpalenie silnika, czy któreś z kolei? Nie chcę Cię martwić, ale napewno odbije się to na zywotności tłoka i tulei
Szczelina na zamkniętej przepustnicy powinna mieć około 1mm. Nie przeczytałeś instrukcji
Pozdro |
1. Co to jest Orczyk?
2. U mnie jest tylko jedna iglica nie wiem czy wysokich czy niskich, wiem ze jest tylko jedna
3. Model dostałem już w takim stanie, był jeżdżony na pewno bo był brudny, zresztą stał około 3 lata nie na chodzie, Ponieważ wcześniejsi właściciele wyprowadzili się z domu i zostawili tam go, wrócili po 3 latach z zagranicy i mi go oddali.
4. Instrukcji nie przeczytałem bo jest po angielsku, potrafię podstawy ale słowa tam są skomplikowane.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Model na zdjęciach jest wyłączony
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kamil Radecki dnia Czw 20:38, 04 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wiktor Sułek
Poziom 6
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 20:39, 04 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Ehh, jeśli nie wiemy co to orczyk to radzę przede wszystkim pogadać z kolegami, z którymi będziesz driftować, oni pewnie Ci pomogą
Jednak najlepiej będzie jak powiesz w jakim mieście mieszkasz, może będzie to akurat taka miejscowość, w której znajduje się sklep modelarski. Obsługa na pewno Ci pomoże i wyjaśni podstawy
Tak więc mów, gdzie mieszkasz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil Radecki
Poziom 6
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 20:43, 04 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
No nie wiem...jestem jeszcze świeży...
Mieszkam w Gdańsku sklep jest w Gdańsku na Mostowej, wybieram się tam w poniedziałek ale nie wiem czy mi pomogą. koledzy którymi będę driftować maja elektryki, a te modele są ich ojców, którzy są zagranicą...
Spróbujcie mi chociaż pomóc, może jednak mi się uda...
A powiecie mi może mniej więcej jakie ten silnik ma możliwości?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kamil Radecki dnia Czw 20:44, 04 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wiktor Sułek
Poziom 6
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 21:04, 04 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Silniki nitro generalnie są wrażliwe. Napewno na pozostawienie ich na 3 lata bez zalania specjalnym olejkiem ARO - After Run Oil, preparatu wyciągającego wszelką wilgoć i uniemożliwiającego rdzewienie silnika.
Uwierz mi, najlepszą radą jaką możemy Ci dać to udanie się do tego sklepu na Mostowej. W każdym silniku nitro są conajmniej 3 iglice - wysokich, niskich i jałowych obrotów. Zbyt duże obroty silnika mogą być spowodowane albo za dużą szczeliną obrotów jałowych (pomaga wykręcenie Idle Speed Needle (iglica obrotów jałowych)), lub właśnie złe ustawienie orczyka serwa. Jest to taka część:
[link widoczny dla zalogowanych]
Mocowana na śrubkę. Odkręć ją i zdejmij orczyk. Następnie zamknij przepustnicę silnika ręcznie na max. i spróbuj odpalić. Jeśli obroty będą dalej wysokie, jest to wina regulacji silnika. Najlepiej ustaw go na ustawienia fabryczne, tak jak podano w instrukcji. Tutaj masz rysunek iglic:
[link widoczny dla zalogowanych]
HSN w każdym silniku jest w tym samym miejscu.
LSN zazwyczaj też.
ISN jest to mała śrubka
[link widoczny dla zalogowanych]
na rysunku po prawej w tej wystającej części.
Pozdro
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|