Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
x
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 11:15, 15 Lut 2009 Temat postu: Lightning Stadium Sport |
|
|
Witam, od niedawna mam LSS, i zarówno niedawna zacząłem przygodę z modelami nitro.
Na razie radzę sobie samodzielnie ale pojawiło się kilka pytań na które nie mogę znaleźć nigdzie odpowiedzi.
- czy dyferencjały należy zalać olejem do pełna tak aby zębatki w nim dosłownie pływały, i co z wyciekami oleju z dyferencjałów, czy są sposoby uszczelnienia czy też nie przejmować się tym
- jeszcze odnośnie olejów, jeśli się nie mylę im gęstszy tym bardziej blokuje dyferencjał,
w przypadku dyferencjału środkowego daje to stałe 4X4, a jakie są różnice gdy zaleję dyferencjał przedni lub tylny olejem rzadkim a gęstym.
Jeszcze ostatnie pytanie do posiadaczy LSS, zauważyłem że, przy mocnym skręcie kół felgi przecierają końcówki drążków sterowania czy ktoś może ma sposób na rozwiązanie tego problemu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Michał Wozniak
Poziom 6
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 20:56, 15 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Trzeba zalać do pełna i powino się je wymieniać co 5l nitro a jeśli masz wycieki to niemożna ich lekceważyć bo olej ucieknie i będą zebatki na sucho chodziły a co się z tym wiąże nie muszę ci pisać.A olej powinien być zalany wszędzie ten sam.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wiktor Sułek
Poziom 6
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 17:30, 16 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
-Tak, zębatki mają mieć mokro tam, ale bez przesady znowu
-Wycieki jak masz podczas jazdy to sprawdź uszczelki, a jak wycieka przy składaniu dyfra to ok, wytrzyj i już
-To pytanie z gęstościami olejów trochę długo by pisać o nim, ściągnij HUDY Off-Road Setup Book, tam jest wsio opisane. Generalnie gęstszy środek więcej stałego 4WD, rzadszy - dyfer daje moc na koła mniej przyczepne, w tym wypadku w 4WD jak masz za rzadko to będzie miieliło przednimi kołami. Gęstszy tył no wiadomo, większe ryzyko bączka, poślizgu itp., rzadszy odwrotnie. Z przodem nie wiem jak to dokładnie jest, poczytaj w HUDY'm. Nie wolno przesadzać również z gęstościami Standard jest 15/10/5k patrząc od przedniego dyfra. Ja mam 30/40/10 i jest ciut za gęsto
-Drążki podetnij trochę
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
x
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 22:24, 20 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Dziś poszalałem trochę swoim Lightningiem po śniegu i lodzie,
super sprawa by wyczuć zachowanie auta w zakrętach auta na śliskiej nawierzchni.
Teraz wszystko do przeglądu i konserwacji
[link widoczny dla zalogowanych]
Miałem dość mocną czołówkę i zastanawiam się czy podwozie powinno być z przodu wygięte do góry, nie przyglądałem się modelowi jak był nowy i myślę że tak już było od nowości, jak ktoś ma Lightninga proszę o informację czy podwozie jest fabrycznie wygięte.
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez x dnia Sob 20:32, 21 Lut 2009, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wiktor Sułek
Poziom 6
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 10:25, 21 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
W każdym tak jest U mnie też.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
x
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:09, 21 Lut 2009 Temat postu: Amortyzator |
|
|
Zauważyłem że "poci" mi się amortyzator,
i tu pytanie do doświadczonych nitro-maniaków
co zrobić, rozebrać na części pierwsze, dokładnie wyczyścić i zalać nowym olejem,
czy też będzie konieczna wymiana uszczelek itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil Radecki
Poziom 6
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 21:03, 21 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Po prostu, ściągasz sprężynę i wykręcasz, osobiście jeśli nic się z nimi nie dzieje nie rozbierał bym ich, jeśli nie cmokają i trzymają.
Uszczelek raczej nie ma potrzeby wymieniania jeśli są całe.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
x
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 21:31, 21 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
raczej trzymają, zaglądałem i oleju mam pełno ale w jednym amortyzatorze
jak wcisnę i wysunę tłok to pokryty jest bardzo drobnymi kroplami oleju, pozostałe amortyzatory są ok.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez x dnia Sob 21:35, 21 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil Radecki
Poziom 6
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 22:06, 21 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
To raczej nie powinno przeszkadzać.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
x
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 10:41, 22 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Znajomy poradził mi że wystarczy wymienić olej.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jaką gęstość zastosować aby amortyzatory były najbardziej uniwersalne.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez x dnia Nie 11:09, 22 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil Radecki
Poziom 6
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 11:00, 22 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
A jaki masz teraz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
x
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 11:15, 22 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Szczeże się przyznam że nie mam pojęcia jaki mam olej w amortyzatorach,
od nowości jeszcze go nie wymieniałem,
po kolorze i konsystencji podejrzewam że producent wykorzystał olej ze smarzenia frytek
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez x dnia Nie 11:26, 22 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil Radecki
Poziom 6
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 12:02, 22 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Skoro oryginalny to nie powinien być najgorszy aczkolwiek nie najlepsze także. Możesz wymienić, powinien pracować lepiej.
Gęstość musisz dostosować do twojego stylu jazdy.
to powinno ci pomóc.
[link widoczny dla zalogowanych]
Skoro już rozkręcałeś amorka no to raczej ci już sie nie przyda ale, jak byś chciał go rozłożyć na części pierwsze to masz ;]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Kamil Radecki dnia Nie 15:53, 22 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wiktor Sułek
Poziom 6
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 18:37, 22 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
45WT będzie OK
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
x
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 16:42, 23 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
A co do olei do dyferencjałów,
znacie jakiś dobrze wyposażony sklep internetowy
gdzie kupię interesujące mnie gęstości,
do tej pory szukam i jak na razie musiałbym dokonać zakupu w co najmniej dwóch sklepach a chcę uniknąć wielokrotnej opłaty za przesyłkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|