Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil Sylwestrzak
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia/Tarnobrzeg
|
Wysłany: Nie 18:58, 19 Kwi 2009 Temat postu: Kyosho mad force |
|
|
Witam,
kilka dni temu zakupiłem Kyosho Mad Force, jest to moj pierwszy model nitro. Wiem jak go uruchomić itp
1. chciałbym uzyskać troche informacji na temat poprawnej eksploatacji samochodow spalinowych np. co należy smarować i jakim olejem jak konserwowac ogolnie prosiłbym o wszystkie najważniejsze wskazowki dotyczace obslugi spalinowego monster trucka.
2. To co ja zauważylem ze swojej strony jesli chodzi o wady to:
-bardzo kiepskie amortyzatory pomimo ze jest to wersja z 8 sztukami. Niektóre się pouginały po kilku niewielkich skokach przy wiekszej predkosci, ugięły się także dwie śruby mocujące amortyzatory.
-druga rzecz to duże bicie kół, w zasadzie nie wiem co należałoby zrobic zeby to zniwelować.
3. Ewentualnie czy wie ktoś gdzie można kupić części do tego modelu oraz części do silnika GX21 Kyosho.
pozdrawiam kamil
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kamil Radecki
Poziom 6
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 20:23, 19 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
1. Na forum obowiązuje IMIĘ I NAZWISKO
2. http://www.rcteam.fora.pl/silniki,52/jak-zaczac-podstawowa-lektura-dla-poczatkujacych-nitro,1029.html obejżyj se te filmiki, na pewno ci pomogą.
3. Docierałeś silnik?
4. To moje wskazówki:
Zakup następujące rzeczy do konserwacji modelu:
-AFO (After Run Oil) stosuje się go jeżeli model będzie stał dłużej niż 2-3 dni, możesz też zaleć kilka kropelek po każdej jeździe, da to lepszy efekt.
-ARO (Air Filter Oil) polewa sie go na wewnętrzną gąbkę filtra powietrza, blokuje on nawet najmniejsze pyłki przed dostaniem się do silnika.
-Płyn do czyszczenie filtrów (Opcjonalnie) można też użyć płynu do naczyń.
Po każdej jeździe wyczyść model oraz sprawdż czy wszystkie śrubki dobrze się trzymają, jeśli jakaś się będzie ciągle odkręcać zastosuj specjalny klej do śrub. Stale sprawdzaj olej w dyferencjałach oraz w amortyzatorach, używaj specjalnych smarów, WD-40 może służyć do czyszczenia i powierzchownego zabezpieczenia le nie należy go używać zamiast smaru.
Sprawdzaj tez stan naładowania baterii od odbiornika, ponieważ bardzo lubią padać podczas jazdy, w efekcie model trzeba gonić a w najgorszym wypadku kupować nowe części.
Zaleca ie tez kupienie dodatkowego filtra paliwa, ponieważ te standardowe czasem nie starczają, nie jest to konieczne, to tylko jeśli będziesz chciał.
Polecam kupić zapasową świece żarową ponieważ to jest część która dosyć często pada.
Lej tylko paliwa przystosowane do twojego autka (chodzi mi o % nitrometanu) twój model chyba jest przystosowany do 16-25% nie lej więcej mniej tez nie.
Powodzenia w razie pytań wal jak z mostu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil Sylwestrzak
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia/Tarnobrzeg
|
Wysłany: Nie 22:08, 19 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Auto kupiłem lekko używane, poprzedni właściciel twierdzi ze zostało poprawnie dotarte i przejechało okolo 0,5 litra, nie ma duzo sladow użytkowania wiec może i prawda.
Paliwo dostalem do niego 16% i na takim jezdze na czasie bede kupowal i tu pytanie jaka firma godna polecenia Tornado jest ok?
Co do sprawdzania oleju to w amorkach sprawa proste ale do dyfrow to troche roboty jest jak czesto należy to robić?
Czy przekladnie glowna należy czymś smarować jak tak to czym?
Co do świecy czy musi to być jakis konkretny typ czy dowolna do tego typu silnika?
Ewentualnie moze jakas rada co do tych kół, przy jezdzie na asfalcie widac ewidentnie ze przednie bardzo biją także przy większych obrotach jak uruchamiam model na podstawce to kola malo nie odpadna.
To chyba tyle, a tak apropos to jestem z gdyni wiec moze doradzisz jakis sklep w trojmiescie? moieszkam tu od niedawna
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kamil Sylwestrzak dnia Nie 22:14, 19 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil Radecki
Poziom 6
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 13:37, 20 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
o ile wiem w Gdyni nie ma żadnego sklepu modelarskiego.
w gdańsku są 2 sklepy: helipad który ma siedzibę w Gdańsku na Oruni (Orunia Dolna) oraz w T.H Manhattan.
drugi sklep nie wiem jak sie nazywa jest w Gdańsku na Zaspie.
Co do paliwa to TORNADO jest jednym z NAJLEPSZYCH paliw oprócz tego Byron jest też b. dobry, osobiście używam Big Bang'a i nie narzekam w dodatku ze za 5L Big Bang'a płace tyle co za 2,5L Tornado czy Byron'a
Najlepiej jest jak byś jeździł na tym paliwie które masz teraz, tej samej firmy i o takich samych % nitrometanu.
Co do Oleju w dyfrach... o ile wiem należy sprawdzać jego stan i dolewać gdy jest go mało a wymienia se go co sezon, nie chce cie wprowadzić w błąd to może niech ktoś kto sie zna na dyfrach odpowie.
Co do bicia kół, to biją same opony czy cale felgi wraz z oponami?
EDIT:
Masz stronę sklepu: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kamil Radecki dnia Pon 13:38, 20 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil Sylwestrzak
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia/Tarnobrzeg
|
Wysłany: Pon 15:00, 20 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
No teraz zostało wyjeżdżone 1,5l paliwa które bylo dołączone do zestawu ale takiego raczej nie kupie więc chce juz sie na jakies ustawić teraz.
Skoro mowisz ze big bang nie jest zle to je kupie bo faktyczni jest tansze sporo.
Bicie mają przednie felgi ale opony też pewnie robią swoje, sumarycznie jakbym na podstawce chciał dać pełny gaz to by koła urwało chyba.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil Radecki
Poziom 6
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 16:14, 20 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
A na jakim paliwie teraz jeździsz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil Sylwestrzak
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia/Tarnobrzeg
|
Wysłany: Pon 17:18, 20 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
nie bylo na butelce zadnego nadruku poza tym ze 16% butelka 1,5l paliwo jest zielone. W sumie auto wyjezdzilo tylko ta butelke wiec nie powinno byc klopotow jak sie przesiade na inne ...tak mi sie wydaje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil Sylwestrzak
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia/Tarnobrzeg
|
Wysłany: Pon 20:35, 20 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
...i może podpowiedzialbys mi taka rzecz, bo wlasnie mam taka przerwe w jezdzie z tydzien az wymienie te amortyzatory i nie mam olju do zalewania silnika moge użyc zamiennie np oleju silikonowego czy nie zalewac nizym?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil Radecki
Poziom 6
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 20:39, 20 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Niczym nie zalewaj możesz ew. kilka kropelek WD-40 ale nie trzeba.
Olej silikonowy do silnika.. powodzenia już byś miał po silniku
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kamil Radecki dnia Pon 20:41, 20 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|