Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil Radecki
Poziom 6
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 11:46, 31 Paź 2009 Temat postu: Spalinowa łódka. |
|
|
Ostatnio miałem pomysł zrobić elektryczną ale po długim namyśleniu rezygnuje z tego wszystkiego.
Che wyjąć silnik z mojego autka Nitro i wstawić go do łódki.
Teraz szereg pytań.
1. Czy taki silnik z autka da się włożyć do łódki czy za dużo kombinowania?
2. Czy ten silnik w ogóle se poradzi ? Czy będzie trzeba zastosować jakieś przełożenia ?
3. Jak to w ogóle będzie działać ? Przy elektryku wkładałeś wałek na silnik i juz a tu jest troszkę inaczej, sprzęgło zębatka itd...
4. Jakie chłodzenie ? Takie samo jak przy elektrykach z nawiniętą na głowice rurką ?
5. Potrzebował bym jakieś plany.
6. Jakie wymiary musiała by mieć (mniej więcej)
7. Jaki wałek, śruba itd.
8. Z czego wykonać ? Czy dla sklejki to nie będzie zbyt "gorące" i niszczące ? Myślę ze silniczek spalinowy wyciśnie więcej niż taki normalny elektryczny więc czy przy uderzeniu z taką prędkością nie rozsypie sie ? (raczej nie mam ochoty nurkować za tą łódeczka...)
9. Czy z takim silniczkiem będzie szybszy od elektryka (Załóżmy od takiego Graupner'a SPEED 500 7,2V) ?
Na początek tyle ...
PS. Jest to silnik o poj. 2.11
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Michał B.
Poziom 6
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z biłgoraja
|
Wysłany: Sob 17:47, 31 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
a do jakiej łódki ty chcesz taki silnik wstawiać. Czy będzie szybszy od Graupner'a SPEED 500 7,2V a jakie obroty ty masz tam na silniku, zależy od śruby jaką będziesz stosował. Jeżeli dobra łódka to się nie rozsypie. Ja mam eco zamontowałem do niej zestaw bezszczotkowym Silnik: SILNIK Dragon Brushless 9.5T 4700kV i regulator: Evil Power Brushless Reverse podobno w 100% wodo odporny nie wiem nie sprawdzałem . Na ty zestawie przy śrubie metalowej 26mm na wodzie łapie około 70km/h
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil Radecki
Poziom 6
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 20:00, 31 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Jakie silnik ma obroty nie mam pojęcia gdyż nigdzie nie ma informacji na temat tego silnika.
No raczej coś wyścigowego - jakiś ślizg (Mono 1 lub 2 nie wiem)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michał B.
Poziom 6
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z biłgoraja
|
Wysłany: Sob 20:10, 31 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
A z jakiego modelu masz ten silnik może coś się wymyśli.
A co do ślizgu to dobry wybór jest on duży i powinien wejść tam ten silnik.
tylko pojęcia nie mam jak go tam umieścić i jak przenieść napęd na wał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil Radecki
Poziom 6
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 21:24, 31 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
TO jest właśnie ten silnik i ten model co mam w opisie (Thunder Tiger PRO-12BZX)
Podobny był montowany w formułach Thundera (PRO-12BSX nie wiem czym sie różnią ale moc powinny mieć identyczna wiec z tego można by poszukać.)
Jak znajde papiery od modelu to zobacze, moze coś tam bedzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michał B.
Poziom 6
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z biłgoraja
|
Wysłany: Nie 8:52, 01 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] to ten silnik (sorka za długi link)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil Radecki
Poziom 6
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 19:09, 01 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Wydaje sie być identyczny, jedyną różnicą jaką zauważyłem jest minimalnie inna glowica, ale to pewnie tylko zmiana kosmetyczna.
http://www.rcteam.fora.pl/nasze-modele,1/moje-modele,1102.html tam są fotki modelu - widać jako tako silnik.
A co z chołodzeniem ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michał B.
Poziom 6
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z biłgoraja
|
Wysłany: Nie 19:28, 01 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
no chłodzenie to mi się wydaje żę najlepiej wodne miedziana albo aluminiowa rurka owinięta wokół radiatora czy czegoś tam nie wiem nie znam się specjalnie na spalinach i odpowiednio podprowadzona silikonowa rurka żeby woda wpadała pod ciśnieniem i z boku wypuścić rurkę żeby woda wyciekała i powinno być. Ja tam mam zrobione w mojej łódce i się sprawdza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil Radecki
Poziom 6
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 11:42, 02 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Ta ale zauważ że silnik spalinowy nie może mieć ani za niskiej temp. ani za wysokiej.
Za niska raczej mu nie grozi bo napewnio będzie sie az gotował w zamknitej puszce ale za wysoka owszem, wątpie że te miedziane rurki owinięte wokół głowicy, rury wydecowej itd. dadzą rade ochronic go przed zbyt wysoką temp.
Oczywiście jak już stosował bym dla lepszego pzewodnictwa pasty termoprzewodzącej (takiej do procesorów). Ale nawet jeśli posmaruje nią rurki to i tak chyba za mało...
Jakieś pomysły jeszcze ma ktoś.
I moze wie ktoś jak do tego slnika podczepić wałek itd. ?
I może jakieś plany albo link do jakiejś taniej skorupy. Skorup szukałem ale nie znalazłem nic cikawego niestety.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wiktor Sułek
Poziom 6
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 17:27, 02 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Oprócz rurek daj jeszcze nawiew powietrza bezpośrednio na radiator. Zabezpiecz to materiałem przepuszczającym powietrze, ale nie wodę.
Tak bym zrobił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michał B.
Poziom 6
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: z biłgoraja
|
Wysłany: Pon 17:37, 02 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
eeee a jest taki materiał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wiktor Sułek
Poziom 6
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 17:44, 02 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
jest oczywiście, że jest tylko zastanawiam się teraz nad przepustowością.
fajnie by było wykombinować coś, żeby walił bezpośrednio strumień powietrza a ew. wodę gdzieś odprowadzać. bo bez powietrza wg mnie długo nie pociągnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil Radecki
Poziom 6
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 18:20, 02 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
A i jeszcze jedno pytanie co zrobić aby nie przemoczyć filtra powietrza ? Niby jest olejek do filtra i nie powienien ale jak raz wjechałem w kałużę i tak torche go podlało to zrobił sie mokry, nie przemukł ale myśle że by mogło sie to stać.
A i jeśli filtr będzie u góry no to po wywrotce zgaśnie - brak dopływu powietrza więc filtr musiał by być w środku ? ale jak będzie szczelnie to tez po czasie zgaśnie bo powietrze sie skończy.
Dlatego myśle że bez tego materiału tak czy siak sie nie obędzie.
Możesz podać jakieś namiary na taki materiał albo nazwe chociaż ?
A tak wogóle to można by było zamontować głowice na wierzchu ? Rozgrzany silnik + zimna woda by mu nie zaszkodziły ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kamil Radecki dnia Pon 18:21, 02 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
chrom
Administrator
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kamil Radecki
Poziom 6
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 21:25, 02 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
O Witam Pana Alka ;]
ale silnik na bank chłodzony wodą...
Tak ale w jaki sposób ? Rurka chyba nie wystarczy...
serwa od skrętu, odbiornik i pakiet zasilający schowane w wodoszczelną puszkę(przedział w modelu)
No to oczywiste, ale silnik chyba wtedy też czy nie ?
NO ja sam ze z laminatu skorupy to nie zrobie, a do kupienia to po 500zł oglądałem więc lekko drogo...(przekracza moje finanse) Myśle nad kupnem jakiejś używanej ale nic nie ma...
Widział ktoś moze jak z tym przeniesieniem napędu ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|