Forum Forum poświecone modelom RC Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Spalinowa łódka.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświecone modelom RC Strona Główna -> Szkutnictwo
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil Radecki
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 11:46, 31 Paź 2009    Temat postu: Spalinowa łódka.

Ostatnio miałem pomysł zrobić elektryczną ale po długim namyśleniu rezygnuje z tego wszystkiego.

Che wyjąć silnik z mojego autka Nitro i wstawić go do łódki.

Teraz szereg pytań.

1. Czy taki silnik z autka da się włożyć do łódki czy za dużo kombinowania?

2. Czy ten silnik w ogóle se poradzi ? Czy będzie trzeba zastosować jakieś przełożenia ?

3. Jak to w ogóle będzie działać ? Przy elektryku wkładałeś wałek na silnik i juz a tu jest troszkę inaczej, sprzęgło zębatka itd...

4. Jakie chłodzenie ? Takie samo jak przy elektrykach z nawiniętą na głowice rurką ?

5. Potrzebował bym jakieś plany.

6. Jakie wymiary musiała by mieć (mniej więcej)

7. Jaki wałek, śruba itd.

8. Z czego wykonać ? Czy dla sklejki to nie będzie zbyt "gorące" i niszczące ? Myślę ze silniczek spalinowy wyciśnie więcej niż taki normalny elektryczny więc czy przy uderzeniu z taką prędkością nie rozsypie sie ? (raczej nie mam ochoty nurkować za tą łódeczka...)

9. Czy z takim silniczkiem będzie szybszy od elektryka (Załóżmy od takiego Graupner'a SPEED 500 7,2V) ?

Na początek tyle ...

PS. Jest to silnik o poj. 2.11


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał B.
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z biłgoraja

PostWysłany: Sob 17:47, 31 Paź 2009    Temat postu:

a do jakiej łódki ty chcesz taki silnik wstawiać. Czy będzie szybszy od Graupner'a SPEED 500 7,2V a jakie obroty ty masz tam na silniku, zależy od śruby jaką będziesz stosował. Jeżeli dobra łódka to się nie rozsypie. Ja mam eco zamontowałem do niej zestaw bezszczotkowym Silnik: SILNIK Dragon Brushless 9.5T 4700kV i regulator: Evil Power Brushless Reverse podobno w 100% wodo odporny nie wiem nie sprawdzałem . Na ty zestawie przy śrubie metalowej 26mm na wodzie łapie około 70km/h

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kamil Radecki
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 20:00, 31 Paź 2009    Temat postu:

Jakie silnik ma obroty nie mam pojęcia gdyż nigdzie nie ma informacji na temat tego silnika.

No raczej coś wyścigowego - jakiś ślizg (Mono 1 lub 2 nie wiem)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał B.
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z biłgoraja

PostWysłany: Sob 20:10, 31 Paź 2009    Temat postu:

A z jakiego modelu masz ten silnik może coś się wymyśli.
A co do ślizgu to dobry wybór jest on duży i powinien wejść tam ten silnik.
tylko pojęcia nie mam jak go tam umieścić i jak przenieść napęd na wał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kamil Radecki
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 21:24, 31 Paź 2009    Temat postu:

TO jest właśnie ten silnik i ten model co mam w opisie (Thunder Tiger PRO-12BZX)

Podobny był montowany w formułach Thundera (PRO-12BSX nie wiem czym sie różnią ale moc powinny mieć identyczna wiec z tego można by poszukać.)

Jak znajde papiery od modelu to zobacze, moze coś tam bedzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał B.
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z biłgoraja

PostWysłany: Nie 8:52, 01 Lis 2009    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] to ten silnik (sorka za długi link)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kamil Radecki
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 19:09, 01 Lis 2009    Temat postu:

Wydaje sie być identyczny, jedyną różnicą jaką zauważyłem jest minimalnie inna glowica, ale to pewnie tylko zmiana kosmetyczna.

http://www.rcteam.fora.pl/nasze-modele,1/moje-modele,1102.html tam są fotki modelu - widać jako tako silnik.

A co z chołodzeniem ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał B.
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z biłgoraja

PostWysłany: Nie 19:28, 01 Lis 2009    Temat postu:

no chłodzenie to mi się wydaje żę najlepiej wodne miedziana albo aluminiowa rurka owinięta wokół radiatora czy czegoś tam nie wiem nie znam się specjalnie na spalinach i odpowiednio podprowadzona silikonowa rurka żeby woda wpadała pod ciśnieniem i z boku wypuścić rurkę żeby woda wyciekała i powinno być. Ja tam mam zrobione w mojej łódce i się sprawdza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kamil Radecki
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 11:42, 02 Lis 2009    Temat postu:

Ta ale zauważ że silnik spalinowy nie może mieć ani za niskiej temp. ani za wysokiej.

Za niska raczej mu nie grozi bo napewnio będzie sie az gotował w zamknitej puszce ale za wysoka owszem, wątpie że te miedziane rurki owinięte wokół głowicy, rury wydecowej itd. dadzą rade ochronic go przed zbyt wysoką temp.

Oczywiście jak już stosował bym dla lepszego pzewodnictwa pasty termoprzewodzącej (takiej do procesorów). Ale nawet jeśli posmaruje nią rurki to i tak chyba za mało...

Jakieś pomysły jeszcze ma ktoś.

I moze wie ktoś jak do tego slnika podczepić wałek itd. ?

I może jakieś plany albo link do jakiejś taniej skorupy. Skorup szukałem ale nie znalazłem nic cikawego niestety.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wiktor Sułek
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 17:27, 02 Lis 2009    Temat postu:

Oprócz rurek daj jeszcze nawiew powietrza bezpośrednio na radiator. Zabezpiecz to materiałem przepuszczającym powietrze, ale nie wodę.

Tak bym zrobił.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michał B.
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 696
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z biłgoraja

PostWysłany: Pon 17:37, 02 Lis 2009    Temat postu:

eeee a jest taki materiał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wiktor Sułek
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 17:44, 02 Lis 2009    Temat postu:

jest oczywiście, że jest tylko zastanawiam się teraz nad przepustowością.
fajnie by było wykombinować coś, żeby walił bezpośrednio strumień powietrza a ew. wodę gdzieś odprowadzać. bo bez powietrza wg mnie długo nie pociągnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kamil Radecki
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 18:20, 02 Lis 2009    Temat postu:

A i jeszcze jedno pytanie co zrobić aby nie przemoczyć filtra powietrza ? Niby jest olejek do filtra i nie powienien ale jak raz wjechałem w kałużę i tak torche go podlało to zrobił sie mokry, nie przemukł ale myśle że by mogło sie to stać.

A i jeśli filtr będzie u góry no to po wywrotce zgaśnie - brak dopływu powietrza więc filtr musiał by być w środku ? ale jak będzie szczelnie to tez po czasie zgaśnie bo powietrze sie skończy.

Dlatego myśle że bez tego materiału tak czy siak sie nie obędzie.

Możesz podać jakieś namiary na taki materiał albo nazwe chociaż ?


A tak wogóle to można by było zamontować głowice na wierzchu ? Rozgrzany silnik + zimna woda by mu nie zaszkodziły ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kamil Radecki dnia Pon 18:21, 02 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
chrom
Administrator
Administrator



Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:22, 02 Lis 2009    Temat postu:

na spalinach sie nie znam..więc niepomoge..
ale silnik na bank chłodzony wodą...
serwa od skrętu, odbiornik i pakiet zasilający schowane w wodoszczelną puszkę(przedział w modelu)

a czy spalina jest szybsza od elektryka...
...no tu bym polemizował... -> http://www.youtube.com/watch?v=8Qw-Qfxb4h4
a tu FSR 3,5 - http://www.youtube.com/watch?v=eCb9hVAnH_o&feature=related

kawał skorupy trzeba zmajstrować..i sklejka tu moze być za delikatna..
prędzej laminat..albo kupić gotową skorupke i ją zabudować...a przy poprawnej zabudowie takiego modelu można osiwieć Rolling Eyes

dorzuce jeszcze dwa linki
- http://www.youtube.com/watch?v=MXCbL8D-54o
- http://www.youtube.com/watch?v=Qlwi0ZBksgg&feature=related


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez chrom dnia Pon 19:27, 02 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kamil Radecki
Poziom 6
Poziom 6



Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 21:25, 02 Lis 2009    Temat postu:

O Witam Pana Alka ;]

ale silnik na bank chłodzony wodą...

Tak ale w jaki sposób ? Rurka chyba nie wystarczy...

serwa od skrętu, odbiornik i pakiet zasilający schowane w wodoszczelną puszkę(przedział w modelu)

No to oczywiste, ale silnik chyba wtedy też czy nie ?

NO ja sam ze z laminatu skorupy to nie zrobie, a do kupienia to po 500zł oglądałem więc lekko drogo...(przekracza moje finanse) Myśle nad kupnem jakiejś używanej ale nic nie ma... Neutral

Widział ktoś moze jak z tym przeniesieniem napędu ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum poświecone modelom RC Strona Główna -> Szkutnictwo Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Programosy.
Regulamin