Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wiktor Sułek
Poziom 6
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 15:09, 27 Wrz 2008 Temat postu: Paranormalna przygoda z silnikiem nitro |
|
|
Miałem możliwość zaobserwowania dziwnego zjawiska związanego ze swoim silnikiem
Otóż sprawdzając stan korby, postanowiłem zakręcić sobie kołem zamachowym w celu sprawdzenia, czy już się nie dotarł przypadkiem. I tutaj zonk, mogłem przekręcić kołem zamachowym bez większego oporu Trochę się zaniepokoiłem, bo silnik miał 1L i średnią kompresję... Zalałem go ARO i odstawiłem na półkę. 2 dni po zdarzeniu próbowałem zkręcić kołem - to samo Już zacząłem się martwić o silnik. No cóż.
Dzisiaj ładna pogoda, postanowiłem pojeździć. Przed odpaleniem sprawdzam jak sytuacja z kołem i... nie mogę zrobić pełnego obrotu Wykręciłem świecę, i okazało się, że tłok nadal blokuje się w górnym położeniu
Nie wiem jak to możliwe, że wtedy mogłem przekręcić kołem zamachowym, skoro tłok blokuje się w górnej pozycji?
Oj, niezbadane są mistyczne właściwości silników modelarskich
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gabriel0
Poziom 6
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 166
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Pią 18:16, 19 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
no nieźle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kuba Jabłoński
Administrator
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 697
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Z pod Warszawy
|
Wysłany: Pon 18:52, 22 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Gabriel chcesz warna za nabijanie postów ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin Zaborowski
Poziom 1
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 22:32, 22 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Ja ma tylko przygode z lozyskami kosza sprzegla jedno lozysko mi wyparowalo i nawet nie wiem kiedy i jakie bylo teraz wpakowalem 2 inne lozyska ktore sie zmiescily i na oko spelniaja swoja role. Obawiam sie ze cos sie stanie ale pozyjemy zobaczymy
A tak na marginesie bo moze czegos nie zrozumialem. Odpalil ten twoj motorek czy nie odpalil bo nie wiem jak rozumiec ze blokuje ci sie tlok w gornej pozycji. Jak historyjka sie konczy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wiktor Sułek
Poziom 6
Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:39, 22 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Nie no już w sumie dawno doszedłem co to było
Po prostu jak silnik za radiator trzymamy w jednej ręce, a drugą złapiemy za koło to jest więcej siły i przekręcimy. Za to o wiele ciężej jest zakręcić silnikiem jak siedzi w modelu przez tą dziurę w podłodze
Silnik działa do dziś i ma się dobrze (odpukać ), 9L niecałe za nim. W nowych silnikach często występuje tzw. "pinch" czyli blokowanie się tłoka w górnej pozycji - wynika to z niedotarcia tego elementu i tulei.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|