Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał Smolarek
Poziom 6
Dołączył: 21 Lip 2006
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy
|
Wysłany: Czw 14:47, 05 Paź 2006 Temat postu: Co da kulkowy i jednokierunkowy dyferencjał w modelu??? |
|
|
Tak jak w temacie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Adrian Barański
Poziom 4
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warka
|
Wysłany: Czw 14:53, 05 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
SIEMKA
Kulkowy po pierwsze jest lepszy a po drugie jednokierunkowe ot sa takie ze masz naped róznicowy tylko do produ a do tylu nie
czyli prawie nic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jacek Maciejewski
Poziom 5
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 23:20, 05 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
adrian napisał: | SIEMKA
Kulkowy po pierwsze jest lepszy a po drugie jednokierunkowe ot sa takie ze masz naped róznicowy tylko do produ a do tylu nie
czyli prawie nic |
"czyli prawie nic"
Dlatego mają je modela z najwyższej półki hehehe TRF tamiy, cyclone hot bodies itd.
Po co piszesz jek nie wiesz ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adrian Barański
Poziom 4
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warka
|
Wysłany: Pią 6:30, 06 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Siemka
No bo chyba nic nie dadza wieniej niz to ze maja lepsze tarcie nie??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michał Smolarek
Poziom 6
Dołączył: 21 Lip 2006
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy
|
Wysłany: Pią 12:57, 06 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
"jednokierunkowe ot sa takie ze masz naped róznicowy tylko do produ a do tylu nie"
To znaczy, że model nie jeździ do tyłu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Wojtek Markiewicz
Administrator
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 13:00, 06 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Tylni kulkowy dwukierunkowy bo ma możliwość regulacjii docisku. A przedni jedno kierunkowy tez z regulacjami ale po to żeby koła przy utracie przyczepności jednego z koł nie obracało się drugie. Natomist jak cofa to kręco się przednie koła "sztywno"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michał Smolarek
Poziom 6
Dołączył: 21 Lip 2006
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy
|
Wysłany: Pią 13:05, 06 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Który zestaw dyfrów kupić dla całego modelu?Może pomieszać dwa rodzaje i czy to ma sens? Jeżeli ktoś odpisze proszę podać jaki kupić na przód i jaki na tył.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Adrian Barański
Poziom 4
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warka
|
Wysłany: Pią 14:22, 06 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Siemka
Chodzilo o t ze nie masz napedu róznicowego do tylu czyli nie mozesz zatrzymac jednego kola na wstecznym proste nie??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
...
Poziom 6
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Pią 16:40, 06 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
no p[rosta odp[owiedź z przodu one-way z tyłu dyfer kulkowy
i nie zwiększa tarcie tylko zmniejsza przez cosa mniejsze opory silnik ma mniejsze obciążenie złuzywa mniej energi pakiet starcza na dłuzej i nie wytraca tak szybko predkosci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jacek Maciejewski
Poziom 5
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 19:49, 06 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
adrian napisał: | Siemka
Chodzilo o t ze nie masz napedu róznicowego do tylu czyli nie mozesz zatrzymac jednego kola na wstecznym proste nie?? |
Adrian po co ty piszesz te głópoty.
Na wstecznym możesz zatrzymać oba koła przednie na raz.
Przy jeżdzie doprzodu nie możesz zatrzymac koł przednich.
W wielkim skrócie dyfer jednokierunkowy powoduje to że jadąc do przodu jeśli hamujemy to tylko tylnimi kołami a przez to model zachowuje się zupełnie inaczej przy dobrej przyczepności model podczas hamowania lepiej się prowadzi przy złej jak hamujemy to tak jak na ręcznym.
Dyfer jednokierunkowy nie ma mechanizmu różnicowego ,koło przednie przy jeździe do przodu może się kręcić szybciej niż pozostałe ale nie wolniej.
Dyfer jednokierunkowy nie ma regulacji.
Dyfer kulkowy daje możliwość regulacji oporów jaki wprowadza mechanizm różnicowy ,czyli daje możliwość dostosowania zachowania modelu do naszych preferencji .
W zwykłym dyfrze robi się to po przez zmianę gęstości oleju bądź smaru.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michał Smolarek
Poziom 6
Dołączył: 21 Lip 2006
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy
|
Wysłany: Pią 20:12, 06 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
"Dyfer kulkowy daje możliwość regulacji oporów jaki wprowadza mechanizm różnicowy ,czyli daje możliwość dostosowania zachowania modelu do naszych preferencji .
W zwykłym dyfrze robi się to po przez zmianę gęstości oleju bądź smaru."
Chodzi ci o typową szperę i jej regulację? To chyba kupie dwa dyfry kulkowe, jak będę myslał o bardziej profesjonalnym drifcie to zaiwestuje w
jednokierunkowe , bo zrozumiałem, że jak jest jednokierunkowy na obu osiach to działa jak ręczny-chyba, że się myle?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jacek Maciejewski
Poziom 5
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 21:30, 06 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Dyfer jednokierunkowy stosuje się wyłącznie na przedniej osi .Jak sam nazwa wskazuje ciągnie tylko w jedną stronę więc hamulec nie dzieła na przednią oś ( wsteczny również nie działa na przedzie),hamuje tylni dyfer( jaki by nie był kulowy będz zwykły) wiec można tak powiedzieć ,że działa jak ręczny .Gdyby dyfer jednokierunkowy był założony na obydwóch osiach auto by w ogóle nie hamowało i nie miało by wstecznego ( jeśli dyfry by były założone w tym samym kierunku).
Tak naprawdę dyfer jednokierunkowy to dwa łożyska jednokierunkowe wstawione w rurkę przykręconą do koła zębatego które napędzane jest przez wał bądź pasek ( w uproszczeniu) . Jedne łożysko odpowiedzialne jest za jedne koło. Łożysko jednokierunkowe łapie kielich półoś tylko w jednym kierunku .
Dokładnie! w dyfrze kulkowym reguluję się szpere .
Więcej informacji napewno znajdziesz tu [link widoczny dla zalogowanych]
Bo na tym forum sami znawcy hehe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Michał Smolarek
Poziom 6
Dołączył: 21 Lip 2006
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy
|
Wysłany: Sob 10:27, 07 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Dzięki za pomoc!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|