Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kuba Jabłoński
Administrator

Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 697
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Z pod Warszawy
|
Wysłany: Śro 20:39, 21 Cze 2006 Temat postu: Opony i wkładki |
|
|
Podstawą ustawień modelu sa opony odpowiadające za przyczepność.
Jeżeli żle dobierzesz opony nawet najlepszym modelem możesz przegrać ze zwykłym modelem. Póżniej bedziesz się zastanawiać jak to sie stało.
Są trzy typy opon – slicki, z bieżnikiem oraz rally.
Slicki sa stosowane na czystej równej powierzchni np. asfalcie i torze dywanowym
Bierznikowane trochę nierówne nawierzchnie np. asfalt pokryty kamykami albo wodą ubita ziemia itp.
Rally są to opony przeznaczone na luźne nawierzchnie: szuter itp.
Jak już zdecydowałeś, jakiego typu opony będziesz używać, należy rozważyć inny czynnik. Miękkość opon. Są opony miękkie i twarde. Któreś z nich będą lepsze od innych.
Twarde opony są najlepsze na wysokie temperatury. Wtedy gdy się nagrzeją, dobrze trzymają się gorącego asfaltu. Na przyczepność ma tez wpływ kształt opony, najlepiej jest, gdy jest ona szeroka i płaska, wtedy dobrze przylega do nawierzchni, lecz ma większe opory. Ujemną stroną tego rozwiązania jest to, ze opony się szybciej zużywają.
Jeśli twarda opona pracuje w bardzo gorących warunkach wtedy jest sens ich stosowania. Miękkie opony dobrze pracują w zimniejszych warunkach. Jest tak, ponieważ zrobione są z miękkiej gumy. Dlatego generuje się ciepło między dwoma powierzchniami i daje to większą przyczepność.
Na zakończenie szybkie podsumowanie doboru opon do poszczególnych nawierzchni:
suchy tor = slick
mokry tor = z bieżnikiem
gorący tor = twarde
zimny tor = miękkie
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Wojtek Markiewicz
Administrator

Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 20:14, 30 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Ja jezdzilem dłuższ czas na orginalnych oponkach radialnych tamiya bez wkladek i nie przyklejone do felg.W końcu zaczeły mi spadać wiec zrobiłem wkładki z materiału podobnego do karimaty i przykleiłem je kropelką i jest gites.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
...
Poziom 6

Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 1/3
|
Wysłany: Śro 12:10, 09 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
wykładzina slicki 24R wkładki medium
zimny asfalk okolo 27R
ciepły asfalt koło 30/35R
felgi najlepiej pełne (jak inny zawodnik zachaczy o Twój model nie połamia się)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Paweł Lipiec
Poziom 6

Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 725
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Śro 12:18, 09 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
dokładnie na zawody tylko pełne felgi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|